Från Twitter till blogg

Kul att du klickade dig hit! Troligtvis via twitter? I så fall vet du att jag skriver en hel del, ja nästan uteslutande, om LCHF. Varför gör jag det då? För det första har det blivit en stor del av mitt liv och min vardag så det går inte att inte nämna det om jag nu ska twittra, blogga, uppdatera min facebookstatus och så vidare… Men framför allt handlar det om att jag vill dela med mig av mitt nya liv med LCHF. För det är inte en bantningsdiet för mig och har aldrig varit. Det är en livsstil. Och för att vara något så definitivt och självklart som det nu är i mitt liv, så gick det förvånansvärt snabbt och enkelt att lägga om kosten och få en helt ny bild av vad hälsa är. Med det kom även ett nytt, brinnande intresse för matlagning. Och det är tack vare alla ute på nätet som skriver om LCHF.

När jag började med LCHF visste jag inte mycket om vad det innebar. Jag var dessutom usel på att laga mat och min familj äter snarare LFHC. Så det som fick mig att kunna byta min kost utan någon som peppade och guidade mig, det var alla grymma LCHF-bloggar ute i cyberrymden! Så nu tänkte jag bli en av dem. Och dela med mig av mina erfarenheter, recept och tips.

Twittra är ett fantastiskt sätt att göra just det. Det är snabbt, smidigt och direkt. Älskar det. Men ibland räcker inte 140 tecken till. Recepten till exempel, de hamnar här hädanefter!

Återigen – kul att du tittade in och du är så välkommen att fortsätta att läsa om min kost!

/Johanna 

11 thoughts on “Från Twitter till blogg

Leave a Reply

