Ljuva smaker

God morgon! Det är fredag, solen strålar och gruset knastrar på torr asfalt när man går ute vilket ger de där oslagbara vårkänslorna.

Jag tog sovmorgon idag, till 05.45. Stekte omsorgsfullt min frukostomelett med mycket pålägg. Har märkt att mina omeletter varit lite för “mesiga” den här veckan för jag har blivit småhungrig innan lunch vilket annars aldrig händer. Brukar snarare bara känna behov av att fylla på lite grann och förlänga mättnaden från frukosten.

Idag gjorde jag min omelett såhär: Smälte smör i pannan och la i salami och lät den suga åt sig några sekunder bara innan jag hällde i äggsmeten (2 ägg + 1 msk grädde). Stekte på låg värme och la upp extra mycket brie idag och en näve ruccola. Peppar och lite mer örtsalt än vanligt. Omeletten fick mycket smak idag, jättegott.

2 thoughts on “Ljuva smaker

  1. HEEJ! kul att hitta dej här, du inspirerar mej verkligen med din goda lchf mat och de du twittrar om. Ha de gott!

Leave a Reply

