Aldrig mer Friday’s

Friday’s verkar vara ett populärt ställe. På grund av priserna har jag dragit mig för att gå dit, men idag kände jag för att unna mig en riktigt god, högklassig hamburgare. För det var vad jag trodde man fick där. En grillmeny med tresiffriga priser borde ju vara något annat än det man får på McDonald’s?

Riktigt sugen och förväntansfull beställde jag ostburgaren med bacon till priset 130 kronor. Bad att få det utan bröd och istället extra sallad och ost/bacon om det gick bra. Ja, det skulle gå bra.

Efter evigheters väntan kommer maten äntligen. Det måste vara ett skämt, var min första tanke när hon ställer ner tallriken framför mig. En tunn hamburgare med några ostskivor och två torra baconbitar på (pojkvännen fick till och med mer bacon än mig), vid sidan om två salladsblad och en torr, rosa tomatskiva (min extra sallad). Pommes hade de öst på tallriken eftersom jag glömt säga att jag inte skulle ha det. När jag skyfflat över pommesen på pojkvännens tallrik var det en dyster syn att titta ner på måltiden jag alltså skulle betala 130 kronor för.

Aldrig mer Friday’s säger jag bara. Ett ställe jag rekommenderar som däremot är riktigt generöst i Stockholm för oss LCHF-are är Brother Tuck. Beställer entrecote (deras är riktigt stor och saftig) med extra hemmagjort beasås (man får massor) och extra sallad (som är superfräsch och rolig med olika sorters grönsallad, fetaost, fylld paprika m.m). Det betalar jag 199 kronor för och det är värt varenda krona till skillnad från det jag åt på Friday’s idag – det var inte ens värt en femtiolapp.

4 thoughts on “Aldrig mer Friday’s

  1. Pingback: En liten uppdatering | Johannas LCHF

  2. När jag åt på fridays så kunde man beställa sötpotatis ist för vanlig pommes och det var riktigt gott! men jag åt en köttbit så då behövde det inte krångla med brödet🙂 ett tips ifall du äter där igen trots allt.

Leave a Reply

