Salamichips

Skulle ätit middag och sett Melodifestivalen hos svärföräldrarna men det blev ändrade planer p.g.a. sjukdom så det fick bli en mellokväll på egen hand – vilket i och för sig inte är så dumt det heller. Har haft radion som sällskap och medan jag smuttat på ett glas gott rött vin lagat till en middag som blev riktigt god (återkommer till den i ett senare inlägg). Under tiden gjorde jag även lite snabbt LCHF-snack att knapra på till vinet framför TV:n sen. Idag testade jag något nytt, salamichips. Har bara hört talas om parmachips (vilket är toppengott), men jag hade salami hemma. Har inte smakat ännu så det får jag återkomma med. Men såhär blev det visuella resultatet i alla fall…


Uppdaterat: De var jättegoda och helt perfekta att smaska på till vinet. Tunna, krispiga och saftiga. Det bästa med salami är ju att det finns så många olika smaker. Jag hade rysk salami hemma. Kan tänka mig att vitlök är ännu godare!

2 thoughts on “Salamichips

Leave a Reply

