Krämig gorgonzolapasta

Innan LCHF var krämiga pastarätter det bästa jag visste att äta. Det går ju bort nu. Eller?

Som många av er säkert vet finns det flera alternativ till pasta. Pasta smakar ju egentligen inte så mycket, så att byta ut pastan mot något annat och få känslan av att ändå äta pasta är enkelt och väldigt uppskattat. Och så slipper man få ont i magen som många får av just pasta till exempel.

Igår gjorde jag en favorit bland pastarätter, men böt pastan mot vitkål vilket jag tycker funkar utmärkt. Jag fräste gul lök i mycket smör och la i strimlat nötkött. När köttet börjat få fin färg la jag i vitkålen. Köttet fick bli så gott som färdigt och vitkålen mjuk och len, då hällde jag på grädde och hade i gorgonzola. Lät småputtra på låg värme ganska länge. Saltade och pepprade. Saltade lite mer. Ju längre det får stå och småputtra, ju mer kom smaken från osten fram. Man får smaka sig fram.


2 thoughts on “Krämig gorgonzolapasta

  1. Pingback: Köttfärssås med godaste grönsakspastan | Johannas LCHF

Leave a Reply

