Nu snackar vi krämigt!

Har använt det ordet flitigt i mina senaste inlägg med de olika pastasåserna jag testat till vitkålspasta – som alla varit himla goda. Men när det kommer till krämighet så tog kvällens pastasås hem priset! Tack vare ICA’s färskost. Rekommenderar den! Har kört på Philadelphia tidigare men läste någonstans att innehållet var bättre i ICA’s (även mindre kolhydrater noterade jag). Så jag testade idag och den var mycket godare och såsen blev ljuvligt krämig!

Jag finhackade vitlök och chili, och fräste i smör en kort stund. I med vitkål och lät den bli varm och mjuk (du kan även koka vitkålen i lättsaltat vatten vid sidan om, men det här tycker jag är smidigare). Hällde på grädde och i med färskosten (tog hela burken). Lät puttra på låg värme. Under tiden hade jag kokat upp vatten i vattenkokaren, tärnat laxfilé och lagt i en kastrull. Hällde i det kokande vattnet så det täckte laxen och lät stå under lock cirka 5 – 7 minuter. Silade av och serverade med den färdiga pastasåsen.

One thought on “Nu snackar vi krämigt!

  1. Pingback: Köttfärssås med godaste grönsakspastan | Johannas LCHF

Leave a Reply

