Tummen ner för smaksatt mjukost

Jag ville testa en ny frukost variant – “snabbfrukost” med Kavli mjukost. Gick förbi hyllan här om dagen och slogs av hur många olika smaker det fanns. Jag älskar att göra röror att bre på omeletten och rulla ihop, så jag tänkte att det kunde vara ett snabbare vardagsalternativ att bre på sin favoritmjukost.

Är särskilt förtjust i baconröra så jag tänkte att mjukosten med smak av kyckling och bacon kunde passa bra. Testade i morse. Tummen upp till mig som lyckades vända omeletten utan att den gick sönder, men tummen ner för mjukosten! Det var rentav äckligt. Smakade rök. Man kände verkligen hur onaturliga smakerna var. Hade i och för sig inte väntat mig något annat, men tänkte att det i alla fall kunde vara okej smak, men nej. Har nog blivit mer kräsen nu när jag föredrar naturlig mat, använda färska kryddor och grönsaker och att göra de flesta såser och röror själv. Detta var inte ens värt för en snabbfrukost. Kikade på innehållet och blev inte förvånad av att det var 4 % kyckling, 4 % bacon, smakaromer m.m.

Leave a Reply

