Omelettfrukost

Omelett är en perfekt LCHF-frukost. En del säger att de skulle tröttna på äggfrukost varje morgon, men det gäller att variera sig! Därför gillar jag omelett, du kan göra den på så många sätt och fylla och krydda den hur du vill. Jag har ätit otaliga varianter av omelett sen jag började med LCHF.

En variant som är helt okej men ingen favorit (då föredrar jag makrill mer som blir lite krispig om man försteker den innan man häller på äggsmeten) är tonfiskomelett. Man kan göra den på olika sätt. Idag blandade jag ner tonfisken i äggsmeten, kryddade med örtsalt och peppar och stekte på medelvärme.

Leave a Reply

