Omelettrulle med fetaostcreme

I morse blev det i vanlig ordning omelett till frukost, men denna gång en omelettrulle. Jag älskar det! Får lite pannkakskänsla. Det finns LCHF-pannkakor och det är ju helt okej att äta med lite grädde och bär, men själv föredrar jag omelettrullen. Den känns mer matig än pannkaka som nästan får lite dessertkänsla. Håller mig undan det som blir för likt min gamla kost, det är till exempel därför jag inte äter LCHF-bröd. Har gått ifrån den kosten av en anledning och jag underlättar inte för mig själv om jag ändå håller en fot kvar där genom att påminna mig om det jag en gång tyckte var normalt och gott att äta. Det är det nya som gäller och jag måste säga att jag älskar det!

Tillbaka till omelettrullen. Man kan fylla den med det mesta. Tonfiskröra är säkert gott. Min favorit är baconröra. I morse blev det fetaostcreme.

Leave a Reply

