Omelett-tips

Fick inspiration igår när jag bläddrade i Skaldemans kokbok. Han hade smaksatt en omelett med lagen från en burk soltorkade tomater. Det var jag bara tvungen att testa. Gjorde morgonens omelett såhär: Stekte klippt bacon och la åt sidan i en skål. Fräste champinjoner i samma panna. När de började bli klara la jag i en näve ruccola och lät “smälta”. Här smaksatte jag med 1 msk lag från en burk soltorkade tomater. Vispade två ägg och en skvätt grädde och hällde i pannan. Stekte på låg värme. Mot slutet toppade jag omeletten med baconet. Det blev riktigt gott! Har man basilika hemma är det perfekt!

2 thoughts on “Omelett-tips

  1. Åh, det är verkligen farligt att gå in här om man inte är riktigt mätt i magen😉 eller ja, är man mätt så blir man ju hungrig iaf så🙂

    Hoppas du får en fin fredag’
    kramkram

Leave a Reply

