Middagen serverad

Den här helgen har det inte blivit mycket matlagning inte! Det har varit rätt skönt ändå att fått “vila” ifrån det, nu ser jag fram emot att planera kommande veckans middagsmeny!

Mina middagar har ändå varit i trygga händer. Tjejmiddagen var ju som ni vet LCHF-anpassad med en himmelskt god blomkålssoppa bland annat. Igår var det middag hos svärföräldrarna. De är medvetna om hur jag äter och respekterar det, så det blir i regel kött/fisk/kyckling med fet sås och sallad. Jag tar med mig och gör mina egna tillbehör. Igår blev det fetaostfyllda kycklinglår med ajvar och basilika och en sallad med mozzarella och olivolja. Riktigt gott. Klicka här för receptet.

Under kvällen drack vi detta vin. Älskar det!

Sov över och spenderade även söndagen där. En sen frukost bestående av äggröra med basilika och bacon höll mig mätt fram till middagen som blev torsk med grädde och dill. De åt ris till och jag köpte med mig ett blomkålshuvud på vårpromenaden och gjorde LCHF-ris.

Det var gott, men kanske inte så fett som jag är van vid. Så hungern satte in lagom till att jag kom hem. Det fick bli kokta ägg mosade med lite smör och örtsalt. Gott och det mättar fint.

Leave a Reply

