Mätt med fett

Ni som äter LCHF har säkert precis som jag upplevt den fantastiskt sköna mättnaden som det vi äter ger. Den är behaglig, lagom och långvarig. Mellanmål behöver jag aldrig länge utan det räcker gott och väl med 2 – 3 mål om dagen. Två mål på helger då jag äter frukost så sent och därför är mätt fram till middagen.

Idag åt jag makrillomelett till frukost klockan 6. Den höll mig mätt länge. Jag väntade till sen lunch men var fortfarande mätt, så istället för att äta lunch åkte jag en sväng med en kollegan. Skön omväxling att komma ifrån kontoret. Har ”förlängt” mättnaden som jag brukar kalla det, med lite kallrökt lax och en klick majonnäs så nu är jag garanterat mätt till sent ikväll. Så jag kan med ro handla efter jobbet, komma hem, fixa lite, duscha och sedan börja med maten utan att bli hungrig eller ens  småsugen.  Det är så skönt att laga mat utan att vara vrålhungrig. Det blir ingen stress och inget småätande under matlagningen. Jag lägger inte upp för mycket på tallriken och kastar inte i mig middagen heller. Annat var det förr…

2 thoughts on “Mätt med fett

  1. Jag åt frukost (två ägg och lite bacon) kring 06.50 imorse, hann inte göra matlåda till skolan(där jag jobbar) och ville inte äta där (pga skolmat = not so good). Trodde jag skulle bli svinhungrig och förberedde mig på det värsta. Var hemma från jobbet kl 16.15 och var inte överdrivet hungrig. ca 9h. SJUKT men UNDERBART!

    Samma sak igår, fruktost tidigt, middag vid 16.30. Höll mig så mätt att jag skippade kvällsmålet.

    Tidigare innan LCHF var jag alltid vrålhungrig, fick extrema blodsocker fall och mådde skit.

Leave a Reply

