Fetaostfyllda järpar med gräddsås

Igår slapp jag fundera så mycket över vad jag skulle hitta på för middag till mig och Daniel för han tog tag i saken. Det blev fetaostfyllda järpar med ugnsrostad zucchini och en gräddsås som jag stod för. Dessa löjligt enkla och otroligt goda gräddsåser jag upptäckte när jag började med LCHF är det bästa jag vet. Zucchinin skötte sig själv och var ett trevligt inslag men det var järparna som gjorde succé. Gud så gott det var.

Vi hackade en stor gul lök och fräste i smör. Blandade löken med kalvfärs, timjan, salt och peppar. Fyllde med fetaost och formade. Stekte i smör på medelvärme. Zucchinin skivade vi och la i en ugnsform med smör, olivolja och örtsalt. Fick stå i ugnen i drygt en halvtimme på 225 grader. När järparna var klara fick de vila under folie medan vi slog på grädde i stekpannan. Hade i ½ msk kalvfond och smakade av med salt och peppar. Lät koka ner till  en bra konsistens och smak.

2 thoughts on “Fetaostfyllda järpar med gräddsås

  1. Åh, jag blir så glad att du gör så mycket enkelt som även verkar så gott😉 perfekt för en arbetande småbarnsmamma med noll tid i köket🙂

    Hoppas du fått en bra start på veckan nu?!
    kram

Leave a Reply

