Korvstroganoff med chorizo

På tisdagar är det qigongträning vilket innebär sena middagar. Då blir det snabblagat. Igår gjorde jag korvstroganoff med mycket sting i. Skivade chorizo och gul lök som jag stekte i smör. La i strimlad vitkål som fick mjukna, hällde på grädde, hade i tomatpuré och sambal oelek. Lät puttra och smakade av med salt och peppar. Nog vart det sting alltid, sambal oelek är inte att leka med. Första gången jag åt det visste jag inte vad det var, värdinnan på middagen sa att det var “paprika”. Så jag tog en hel sked i mun – resten av maten smakade inte så mycket sen.

 

One thought on “Korvstroganoff med chorizo

  1. Pingback: 3 middagar | Johannas LCHF

Leave a Reply

