Laxburgare med fetaostcreme

Den här veckan har jag gett mig själv i uppdrag att ladda kylen med ägg, grädde och smör (gjorde jag igår) och sedan komponera ihop frukost/middag av det jag har hemma. Det vill säga inte handla hem nya ingredienser. Även om jag älskar att handla och det är kul att testa nya recept så är det skönt att ibland släppa tankarna på mat och inköp och bara ta det man har.

Först ut i middagsväg blev laxburgare med fetaostcreme och broccoli.

Mixa en laxfilé till smet och tillsätt det du vill ha i + ett ägg. Jag hade hackad gul lök, persilja och salt. Forma och låt vila i kylskåpet ett tag.

Blanda fetaost med lite creme fraiche. Sen kan du smaksätta det hur du vill, vitlök är gott att ha i. Jag rev i citronskal.

Leave a Reply

