En liten uppdatering

Ligger under täcket och kokar just nu – har feber och åkt på förkylning, därav min frånvaro. Lyckligtvis bröt det inte ut förrän efter kryssningen, så den blev av och den blev riktigt lyckad! Höll mig till LCHF i matväg men det blev en hel del drinkar under natten. Det är ingenting jag ångrar fastän magen inte var så glad på mig dagen efter. Det var gott och det är ändå så sällan jag festar till det så jag valde att göra ett så kallat “avsteg”. Det som är lite farligt med att dricka söta drinkar om man nu väljer att göra det som ett undantag är att det kan leda till att man även äter dåligt. Så det gäller att vara på det klara med varför man väljer att göra ett undantag, är det värt det, vad blir konsekvenserna – känns de okej, och vart går gränsen?

Det blev sent för mig och några av kollegorna så vi missade frukostbuffén. Istället blev det frukost i hytten. Jag är alltid hungrig på morgonen och hade lite panik för att jag hade missat frukosten. En av kollegorna stack iväg för att handla och jag höll tummarna att det skulle finnas något jag kunde äta i påsen. Kexchoklad, coca cola, lakrits… och så dök det upp ölkorv och olika ostar till mig! Perfekt!

Senare åt jag och några kollegor lunch på en av restaurangerna på båten. De flesta gick till caféet och köpte en räkmacka men vi var sugna på riktig mat. Det kostade därefter men servicen, utsikten och inte minst maten var värt det. Beställde deras hamburgare med bacon och ost, utan bröd och pommes. Istället fick jag extra mycket bacon och ost, en jättefräsch och god sallad och beasås vid sidan om. Vilken kontrast till den här upplevelsen då jag försökte mig på en liknande beställning. Det var knappt att jag vågade beställa hamburgare à la LCHF igen, men jag är glad att jag gjorde det. Det var nog den godaste måltiden jag ätit i år!

2 thoughts on “En liten uppdatering

Leave a Reply

