Picnicbog med gräddsås och blomkålsmos

Kvällens middag blev riktigt god i all sin enkelhet.

Kryddade picnicbog med flingsalt och Santa Marias Chicken & Steak. Stekte i smör och la i en ugnsform. Vispade ur pannan med grädde. Smakade av med lite kalvfond, ev krydda lite mer. Lät puttra lite och hällde över i ugnsformen. Medan det fick stå i ugnen fixade jag blomkålsmos. Blomkålsmos är en favorit hos mig och går att variera i smak och konsistens. Ibland mixar jag till ett lent mos, ibland använder jag potatispressen. Idag blev det stavmixern. Kokade blomkålen i grädde. När grädden kokat in hade jag ner en klick smör och mixade. Smakade av med salt, peppar och rev i en massa parmesan. Så gott, speciellt ihop med gräddsåsen!

2 thoughts on “Picnicbog med gräddsås och blomkålsmos

Leave a Reply

