Lövbiff med baconröra

Den här veckan har jag för ovanlighetens skull inte planerat några middagar utan har varit spontan. Helt enkelt gått in i affären, sett mig omkring och känt efter vad jag är sugen på. Två krav har varit; det ska vara enkelt och mättande. Äter rätt mycket fisk och kyckling annars så det har jag inte alls varit sugen på när jag fått välja fritt bland diskarna. Så det har blivit mycket kött den här veckan. Idag blev det lövbiff som fick följa med från affären. Till det gjorde jag min absoluta favorit bland lchf-röror: baconröra. Det passar till allt. Perfekt att göra till middag och ta det som blir över och göra omelettrulle av till frukost dagen efter.

Finhacka 1 gul lök och strimla ett paket bacon. Stek försiktigt i mycket smör. Ta av plattan och låt vila och svalna.

Blanda 2 dl majonnäs och 1 dl creme fraiche. Salta och peppra.

Blanda ner bacon och lök, och häll försiktigt ner stekfettet från stekpannan under omrörning.

Lövbiffen saltade jag, stekte i olivolja och mycket smör i het panna, några sekunder på varje sida bara. Hur gott som helst!

10 thoughts on “Lövbiff med baconröra

  1. Tack för en fantastiskt inspirerande blogg! Blev baconröra till frukost i morse och jag kan knappt vänta tills jag komemr hem och kan tillaga en entricote! Keep up the good work, du förgyller min dag🙂

  2. Pingback: Veckomeny v. 26 – LCHf |

Leave a Reply

