Avsteget jag fixar

Kör man LCHF så är det ju vin som gäller. Helst rött eller torrt vitt. Jag älskar vin så det passar mig utmärkt. När jag går ut däremot, har jag alltid börjat med vin men ganska snart övergått till drinkar istället eftersom vin lätt gör en trött och dåsig. Jag har faktiskt inte reflekterat så mycket över vilket “grovt” avsteg jag egentligen gör när jag dricker drinkar som ju är riktiga sockerbomber. Det kanske låter konstigt att jag varken kan äta mörk choklad, cocktailtomater eller nötter men däremot surpla i mig en massa drinkar. Men det verkar som jag klarar av avsteg i form av dryck bättre än mat. Jag är ett matvrak och jag har en massa triggers som jag inte kan äta bara för att det får mig att äta mer och bli sugen på sånt jag inte vill äta egentligen. Hittills har jag inte känt av några negativa effekter av att ha tagit en drink när jag varit ute. Har inte blivit hungrig och sugen på att äta under kvällen och inte varit sötsugen dagen efter. Dricker man söta drinkar regelbundet påverkar det säkert vikten, men jag gör det så sällan och jag försöker inte heller gå ner i vikt så det är ingenting  jag oroar mig för. Det enda är väl att magen har krånglat lite dagen efter, men eftersom jag fortsatt att äta bra så har det gått över rätt snabbt.

3 thoughts on “Avsteget jag fixar

Leave a Reply

