När man inte orkar laga frukost

Nu är det två veckor sen jag tog fram stekpannan och gjorde omelett/äggröra till frukost. Jag har legat på latsidan kan man säga. På med kaffet, lägga upp några bitar brie och kallskuret på en tallrik och slå sig ner vid köksbordet i sällskap av Vaken med P3 & P4. Där sitter jag i minst en halvtimme och mumsar och myser. Bäst av allt är att jag slipper diska innan jag åker till jobbet.

I morse blev det brieost som vanligt (ICA har extrapris på Kolibrie just nu) och skinkrullar med smör.

4 thoughts on “När man inte orkar laga frukost

  1. Hej igen!🙂 Nej, jag äter inga mejeriprodukter alls, bara kanske hård lagrad ost ibland… jag mår mycket bättre då… både i magen och själen… det där med själen… förut kunde jag få s.k. depressionsdagar, då jag utan att förstå varför kände mig nere, ledsen och t.o.m. förbannad på allat och alla… utan som sagt att hitta någon anledning till det… Utan mejerier mår jag mycket bättre psykiskt… jag tror att det finns något slag samband mellan mejerier och depressioner… (så är det i alla fall för mig!)
    Vet inte om jag lyckats förklara det på ett enkelt sätt…🙂
    Kram
    //Lana

Leave a Reply

