Tonfiskröra med zucchinipasta

Jag gillar enkel matlagning. Helst ska det vara snabblagat, smidigt och inte kräva onödigt många ingredienser. Kvällens middag var helt i min smak. En tonfisksås vars recept jag hittade på Erikas härliga LCHF-blogg. Jag uteslöt dock grädden då jag ville ha mer en röra än en sås.

4 portioner
1 gul lök
1 röd paprika
2 burkar tonfisk
Salt och svartpeppar
1-2 msk tomatpuré
3 dl creme fraiche
1,5 dl vispgrädde (uteslut om du vill ha tonfiskröra)

Gör så här:
Finhacka löken och paprikan och stek med lite smör. Ha i tonfisken. Salta och peppra. Ha i övriga ingredienser och låt såsen bli varm.

Till röran åt jag zucchinipasta. Bara att hyvla zucchini med osthyvel och lägga i kokande lättsaltat vatten i ca 5 sekunder. Häll av direkt i ett durkslag och servera.

4 thoughts on “Tonfiskröra med zucchinipasta

Leave a Reply

