9 mycket sevärda minuter

Jag måste lägga upp den här videon för er som kanske har missat den. Finns bland annat uppe på Kostdoktorn sen igår. Handlar om något de flesta av oss blivit väl medvetna om nu – det giftiga sockret. Jag har översatt en av favoritsnuttarna från videon. Citatet känns aktuellt då det fortfarande är många som väljer lättprodukter i tron om att det är hälsosammare.

“Jag är misstänksam mot allt som säger ”låg fetthalt” för jag vet att det betyder att de har varit tvungna att kompensera med mer tillsatt socker. Är det mer än fem ingredienser är det förmodligen processad mat och det är troligtvis inte så mycket riktigt mat i. Det är nästan omöjligt att köpa den där paketerade maten utan att få en massa extra socker som bara är giftig för dig.”

Ännu ett utdrag ur videon är dessa bilder varav ena visar vår ökade sockerkonsumtion och andra visar den ökade utbredningen av diabetes i världen.

Det är så mycket bra som poängteras i videon, skulle vilja citera alltihopa. Men det kanske är lättare om ni tittar själva. Gör det nu, videon är knappt tio minuter lång!

5 thoughts on “9 mycket sevärda minuter

  1. Hej!
    Jag måste börja med att säga att jag gillar din blogg! Mycket bra mattips och annat matnyttigt😉

    Angående videon så är det skrämmande vilken utveckling mänskligheten gått till mötes. Heja LCHF!

    Ha det fint!

  2. Jag tycker nästan synd om mina kollegor som köper färdiglagad mat från t ex findus eller något liknande och mumsar i sig det på lunchen… usch… vad mycket skit de tar i sina kroppar!
    Ha en fin kväll!
    kram
    //Lana

    • Känner igen det där. Har nära och kära som kör mycket lättprodukter, färdiglagad mat, margarin osv… Man får bita sig i tungan, vill ju så gärna börja föreläsa, men det är ingen idé att prata till döva öron. Däremot känns det som ett fantastiskt framsteg var gång någon utav dem visar intresse för min nya kost. Sakta men säkert påverkar man nog genom att bara köra sin grej och må bra.
      Kram på dig!

  3. Det blir perfekt med limesås! Men man måste ha mer mättande tillbehör då fiskbiffarna innehåller inte så mycket fett…🙂
    Kram
    //Lana

Leave a Reply

