Muffins och latte-frukost

Morgonens frukost var alldeles ljuvlig. Jag är inte så hungrig på morgnarna numera och orkar inte äta en hel omelett, då är det perfekt med en äggmuffins som är som en liten miniomelett. I väntan på kaffet gjorde jag i ordning skummig äggmjölk att göra LCHF-latte på. Det är väldigt gott och äggmjölken bidrar till att frukosten blir extra mättande.

Äggmjölk går även bra att dricka som det är, gärna med smaksättning som kanel eller kakao till exempel. Det mättar som sagt mycket bra och är godare än man tror. Som det mesta är det en smaksak, själv föredrar jag att dricka det i kaffet.

Äggmjölk
1 glas
1 ägg
25g osaltat smör
1,5 dl kokande vatten
Ev smaksättning

Mixa med stavmixer tills det skummar.

2 thoughts on “Muffins och latte-frukost

  1. Hej Johanna,

    Vill gratulera till en fantastisk blogg – som jag hittade i dag av en tillfällighet. Dina recept verkar så goda – men framför allt så enkla – vilket gör att det antagligen blir av att laga mat, som hittills varit mitt problem, som du själv skriver – man håller sig mätt på frukosten. Då är det lätt att fuska till middagen – bara brieost och salami … så gott!
    Nu hoppas jag att det blir ändring på det – inköpslistan är klar.
    Marie

    • Hej Marie,

      Blir så glad av det du skriver, för det är precis det jag vill förmedla; att matlagningen inte behöver kännas krånglig utan att den med små medel blir till god mat som alla kan laga och njuta av! Precis som du skriver, tror jag att ett stort problem för många är att finna lust och ork att laga mat. Men riktig, näringsrik och naturlig mat kan vara precis lika snabblagad och enkel som att koka snabbmakaroner och steka på lite falukorv. Dessutom blir det så mycket godare!

      Tack så mycket för din kommentar! Det var roligt att läsa🙂

Leave a Reply

