Ostfylld, parmalindad kycklingfilé med grönsaksmos

Igår blev det en LCHF-klassiker till middag. Den har sen starten varit och är fortfarande en av mina absoluta favoriträtter. Vanligen är det bacon man lindar runt kycklingen, men jag hade parmaskinka hemma vilket som väntat blev ännu godare. Krispigt och saftigt på samma gång.

Stek kycklingen på låg värme tills den är så gott som klar. Ta ur stekpannan och skär en ficka i filén. Fyll med ost (jag hade prästost) och linda parmaskinka runt. Fäst gärna ihop med tandpetare. Bacon håller sig på plats men parman är inte lika samarbetsvillig. Lägg tillbaka i pannan och stek försiktigt på båda sidorna. Bara att ta ur tandpetarna när du vänder första gången och eventuellt sticka tillbaka dem om du behöver.

Grönsaksmos
Koka önskad mängd blomkål och broccoli enligt anvisningarna. Häll av vattnet och tillsätt grädde och en stor smörklick. Låt koka in. Rör om då och då. Mixa med stavmixern när grädden kokat in och smaka av med salt och peppar.

2 thoughts on “Ostfylld, parmalindad kycklingfilé med grönsaksmos

  1. Oh, det receptet ska jag genast spara! Perfekt för mig som inte äter mejerier!🙂 Vilken ost använder du i det receptet?
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Lama

Leave a Reply

