Panerad rödspetta

Innan LCHF åt jag inte så mycket fisk. Nu äter jag en hel del men hittills har det mest blivit lax och torsk. Men fisk kan ju vara så mycket godare än det inser jag nu när jag börjat tröttna lite på lax och testa annan fisk. I måndags åt jag panerad rödspetta. Rödspetta föll mig mycket mer i smaken än lax. Panera var nytt för mig, och det var både enkelt och gott!

Blanda mandelmjöl med salt och peppar. Doppa fisken i ett vispat ägg och sedan i mjölet. Stek i smör. Jag åt fisken med blomkålsris och hemmagjord remouladsås.

5 thoughts on “Panerad rödspetta

  1. Lät otroligt gott! Jag skulle kunna tänka mig att om man använde sig av kokosmjöl så kanske det skulle bli en lite mer exotisk smak på det hela? =) Sen är det lite samma här också, jag fastnar i antingen lax eller torsk när det finns så väldans många goda fiskar!
    Hittade hit bara för någon dag sedan genom Martina som länkade och jag är så glad att jag gjorde det! Dina inlägg får det verkligen att vattnas i munnen! Inte alls tokigt när man behöver lite inspiration till middagen!
    Hoppas du får en fortsatt fin dag!

    • Har aldrig använt kokosmjöl, men däremot vet jag att man kan panera fisk med kokosflingor! Tror absolut det ger en spännande smak🙂
      Vad roligt! Jag är glad att Du hittade hit och att du hörde av dig!
      Hoppas du haft en bra dag och vaknar till en ny toppendag imorgon!

  2. hej! Hittade oxå din blogg via Martina och säger bara wow vilka fina recept & inspirerande bilder! Fortsätt så tjejen!

Leave a Reply

