Remouladsås

Jag älskar sås. Ibland lite för mycket. Eftersom jag bara lagar till mig själv blir det ofta sås över och jag har svårt att låta bli att nöja mig med det jag lagt upp på tallriken. Men jag jobbar på det och gångerna jag inser att jag efter middagen står och skedar i mig resten av såsen blir färre och färre. Men den här remouladsåsen jag gjorde i måndags kunde jag inte motstå…

Remouladsås
1 dl majonnäs
1 dl creme fraiche
2 msk pressad citron
1 tsk dijonsenap
½ tsk gurkmeja
4 – 5 cm gurka
salt och peppar

Pressa citronen i en skål. Rör ihop allt med citronen till en sås och tillsätt hackad gurka. Gör gärna såsen dagen innan så lyfter det smakerna. Recept från Pia Nyberg.

3 thoughts on “Remouladsås

  1. Pingback: Panerad rödspetta | Johannas LCHF

Leave a Reply

