Zucchinipasta

Igår åt vi köttfärssås och spagetti här hemma. Zucchinipasta till mig och mamma. “Visst går det utmärkt att äta zucchinipasta istället för vanlig pasta?”, frågade jag mamma. “Absolut, det är ju inte pastan som är god utan köttfärssåsen. Pastan är ju bara något man har tilll.” Det var härligt att höra. Jag saknar inte pasta alls, även om det var min stora favorit innan LCHF – men då var det ju inte själva pastan jag gillade, utan pastarätter. Och pastarätter går ju alldeles utmärkt att göra med LCHF. Såsen är i fokus och zucchinin “har man bara till”, däremot är zucchini betydligt fräschare än pasta som oftast bara blir som deg i magen!

Zucchinipasta: Hyvla zucchini med osthyvel och släpp ner i kokande lättsaltat vatten i cirka 10 sekunder. Häll av i durkslag och servera direkt.

Leave a Reply

