Tips på LCHF-snacks

Vilket fantastiskt sommarväder vi haft i helgen! Otroligt härligt. Både fredag och lördag var det het kvällssol, vitt vin och grillat.

Nu sitter jag ute på vår altan och njuter av den ljumma kvällen. På köksbänken ligger lövbiff som jag strax ska steka, i kylen står en “potatissallad”, LCHF-vänlig med zucchini. Recept kommer. Men nu tänkte jag dela med mig av LCHF-snackset vi åt till Eurovision igår.

Ostchips och parmachips som du gör väldigt enkelt såhär: Parmaskinkorna lägger du på en plåt med bakplåtspapper och ställer in i ugnen på 225 grader i ca 10 minuter eller tills de torkat och blivit krispiga. Låt svalna och bryt i bitar. Ostchipsen kan man variera och göra på flera olika sätt. Jag köpte färdigskivad cheddarost som jag skar i fyra små bitar och la ut. In i ugnen i grädda tills osten smält och fått fin färg.

2 thoughts on “Tips på LCHF-snacks

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s