Kyckling i currysås med blomkålsris

Jag älskar blomkålsris, speciellt till rätter som korvstroganoff och kycklinggrytor, det är ju bara så löjligt gott! Kyckling i currysås är favoriten, vilket blev min middag igår.

Strimlar tinad kycklingfilé och steker i smör. Kryddar med salt och svartpeppar. Har i lite hackad gul lök. När kycklingen är klart slår jag på grädde i pannan och lite creme fraiche. Kryddar friskt med curry och smakar av med salt. Låter puttra en stund. Blomkålen river jag på grova sidan på rivjärnet. Lägger ner i lättsaltat kokande vatten i 10 sekunder, häller av vattnet och kramar ur riset lite med papper så det inte blir så vattnigt.
Haricoverts är supergott till det här!

2 thoughts on “Kyckling i currysås med blomkålsris

  1. Oh, jag är helt såld på curry! Kan ha denna krydda i nästan allt! och kycklin och curry är ju smaskig kombo!🙂
    Jag har lax och currymajonnäs med mig idag till lunchen!🙂
    Ha en toppen dag!
    kram
    //Lana

    • Ja det är favoritkryddan här med! Vill ha mer inspiration på vad man kan göra för gott. Får kika in din blogg och se om jag hittar nåt!?
      Funderar på att göra kryddiga köttbullar på fredag med curry bl.a.🙂
      Currymajonnäs är toppen. Mums!
      Ha en fin dag kära du!
      Kram

Leave a Reply

