Fläskpannkaka med lingon

Har länge varit sugen på att göra fläskpannkaka. Det var faktiskt ett av de första recepten jag sparade när jag började googla LCHF inför starten. Men det har aldrig blivit. Så hittade jag ett recept på just fläskpannkaka när jag letade inspiration på Erikas blogg här om dagen och planerade in det i veckans meny. Det blev gårdagens middag.
Att jag inte testat det tidigare! Lingon till är ett måste, vart underbart gott!

Fläskpannkaka
4 – 6 pers 
2 paket bacon
150 g riven ost (mild med hög fetthalt)
8 ägg
1,5 dl vispgrädde
250 g keso

Strimla bacon och stek knaprigt. Lägg baconet i en smord ugnsform och strö den rivna osten ovanpå. Blanda ägg, grädde och keso och häll ovanpå baconet och osten. Gratinera i ca 20 minuter i 225 grader i mitten av ugnen. Servera med lingon.

Leave a Reply

