Naturligt godis?

Reagerade på det här inlägget. Monique berättar om att man i USA nu har kommit med äpplen som är smaksatta. För att barn ska vara “nyttiga” och äta mer frukt kanske? Då behöver man få det att smaka sliskigt godis för att barn ska tycka det är gott och intressant. Jag blir inte klok på hur många bäddar för ett framtida sockerberoende hos barn genom att vänja dem vid att allt gott och allt som är förknippat med roliga saker som fredagsmys, kalas, högtider osv. ska kretsa kring något ät- och drickbart, oftast med en massa socker. Man lär barnen att belöning, trevligheter och mys smakar sött.

2 thoughts on “Naturligt godis?

  1. Alltså jag blir såå upprörd över det där…finns det normalt funtade människor som äter det där? eller ännu sämre ger det till sina barn? Och ärligt tror att det är nyttigt!!!! Vi i Sverige ska nog inte klaga på allt socker egentligen, vi har det nog ändå ganska så bra! Jag känner ändå att jag vet vad mina framtida barn ska få för mat. Usch det är fruktansvärt vad mycket barn det är borta i Usa som bara får äta skräpmat varje dag och ingen nyttig mat…skrämmande!

    Ha en trevlig helg
    Kram C

    http://www.lycka33.blogspot.com

    • Jag håller verkligen med dig! Det är helt otroligt!!
      Känner också så, att om jag får barn så vet jag precis vad för mat och värderingar vad gäller mat jag ska låta dem växa upp med!
      Tack för din kommentar! Skönt att höra att fler reagerar!

      Kram!

Leave a Reply

