Godaste burgaren och dressingen

I lördags åt jag den godaste LCHF-burgaren jag ätit. Kanske för att den var hemlagad och för att receptet kom härifrån (tack hörni). Använde deras recept på både hamburgare och dressing och la på det jag var sugen på, extra allt, som det ska vara på hamburgare enligt mig. Förutom dressingen hade jag cheddarost, tomat, saltgurka, lök, romansallad och bacon.

Hamburgare
4 – 6 portioner
800g köttfärs
4 st ägg
3 msk olivolja
1 st gul lök
3 st vitlöksklyftor
1 msk dijonsenap
4-6 skivor cheddar ost
Salt & peppar

Hacka lök och vitlök, blanda med färsen. Tillsätt äggen, olivoljan och senapen. Blanda ordentligt och smaka av med salt och peppar. Forma biffarna efter önskad storlek och låt dem dra i kylen medan du förbereder dressingen och tillbehören.

Dressing:
2 dl creme fraiche
2 tsk sambal oelek
1 tsk vitlökspulver

Blanda creme fraiche, sambal oelek och vitlökspulver i en skål och låt den dra i kylen medan du fixar tillbehören och steker biffarna.

2 thoughts on “Godaste burgaren och dressingen

  1. Oh, vad smaskigt! Tur att jag har redan ätit!🙂 Annars skulle jag äta upp dataskärmen!😉
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Lana

Leave a Reply

