Fiskgryta med ägg, tomat och dijonsenap

Här är ett recept på en jättegod fiskgryta jag hittat hos Monique. Den är en återkommande favorit hos mig.

1 paket fisk, jag brukar ta lax
50g smör
2-3 dl vispgrädde
3-4 msk dijonsenap
2 msk majonnäs
cayenne peppar
örtsalt
5 ägg
3-4 tomater

Stek upp fisken lite, häll på grädden. Tillsätt senap, majonnäs och kryddor. Koka upp låt småkoka i ca 10 min. Koka äggen för sig, skala och skär i småbitar.  Hacka tomaterna.  Häll i tomater och ägg mot slutet av kokningen och rör om. Servera med lite grönt.

2 thoughts on “Fiskgryta med ägg, tomat och dijonsenap

  1. Det låter jättegott! Speciellt just med lax! Nu blev jag också sugen på att laga laxgryta!🙂
    Ha en toppen kväll!
    Kram
    //Lana

Leave a Reply

