Att välja recept…

Jag valde mellan två recept på rättikagratäng. Ena krävde en längre inköpslista, mer fix och förberedelser och skulle stå i ugnen ungefär en timme allt som allt. Det andra receptet var betydligt kortare, både när det kom till ingredienser och tidsmässigt. Jag valde det tidigare.

Det var inte så att det inte var gott – för det var det! Men var det värt kostnaden, fixet och framför allt tiden (är inte så förtjust i att stå och vänta på att något ska bli klart i ugnen)? Nej. Återigen kommer jag fram till slutsatsen att jag föredrar enkel mat som går snabbt att laga och smakar fantastiskt – och det har det alltid gjort när jag valt recept som är mindre avancerade. Det är faktiskt de gångerna det varit allra godast.
Nästa gång blir det den enklare varianten och jag är rätt så säker på att den blir minst lika god – om inte godare. Hur som helst blir tillagningen mycket smidigare!

One thought on “Att välja recept…

  1. Pingback: Egen marinad | Johannas LCHF

Leave a Reply

