Lax under timjan- och fetaosttäcke och ugnsrostade grönsaker

I måndags ägnade jag lite mer tid i köket än jag brukar när jag lagar middag till vardags. Ungefär en timma. Men det var en timma med flow och glädje av härlig och smidig matlagning. Resultatet vart minst sagt fantastiskt gott!

Skar upp en massa goda grönsaker (schalottenlök, salladslök, gul och röd paprika, zucchini och blomkål). Ugnsrostade med flingsalt, torkad timjan och smält smör på 200 grader i ca 40 minuter. Under tiden städade jag effektivt undan på köksbänken och rörde ihop en fetaostkräm på creme fraiche, fetaost och hackad färsk timjan som jag bredde på två laxfiléer. La laxen över grönsakerna sista kvarten i ugnen.

2 thoughts on “Lax under timjan- och fetaosttäcke och ugnsrostade grönsaker

  1. Oh, vad gott! Läser du mina tankar? Hi, hi… Jag ska laga lax idag och du levererar till lilla mig ett sån fantastiskt recept!😉🙂 Tusen tack!🙂
    Ja, verkligen, vilken tajming!
    Ha en toppen onsdag!
    Många kramar!
    //Lana

Leave a Reply

