LCHF färdkost

När man bilar till landet till exempel hör det ofta till att stanna på vägen och äta. Antingen på rastplats med medhavd matsäck, ofta smörgåsar man gjort i ordning eller pannkaksrullar med sylt. Jag brukade faktiskt ha ett tjockt lager socker i mina pannkaksrullar, sådär så det knastrade.

På McDonald’s är det kanske vanligast att stanna och äta. Dyker alltid upp ett stort, gult M med jämna mellanrum på vägen. I ärlighetens namn var det ju det man såg fram emot under bilturen. Var lite svårt att sitta i bilen i torsdags och försöka se fram emot att stanna och äta mina medhavda, färdigkokade ägg medan de andra jublade när vi svängde in på McDonald’s. Men väl där inne var jag inte alls sugen på de där menyerna som trängdes på bordet. Det vred sig i magen bara av att se på det och tanken av att tugga och svälja det där fick halsen att dra ihop sig. Sockerlager på tänderna efter läsken, bli proppmätt och illamående, degig känsla i magen och snart hungrig igen – Nej tack! Jag åt mina ägg och de var så goda och gjorde mig helt perfekt nöjd. 60 spänn sparade jag också.

På hemvägen åt vi matsäck på rastplatsen. Jag och mamma hade med oss kokta ägg, ost och skinkrullar.

5 thoughts on “LCHF färdkost

  1. Visst är det lätt att fixa maten och ha med sig när man är på resande fot!🙂 Vi gör alltid så! Sällan vi stannat nånstans och äter… alltid ha med oss picknickkorg, både för oss och barn!🙂 Tänk vad mycket pengar man sparar och vad mycket man förbättrar sin hälsa!🙂
    Ha en toppen tisdag!
    Kram
    //Lana

    • Har fortfarande inte testat att göra wrap! Låter himla gott. Någon gång ska det allt bli. Perfekt att ta med till nån park och picknicka i sommar🙂 Men för morgondagens tripp gör jag det smidigast möjligt för mig och kokar några ägg som vanligt🙂

      Har du någon favoritröra att ha i dina wraps förresten?

  2. Bra tips! Är ju så mycket bättre att ha med sig egen matsäck än att äta på McD och med en stor familj blir det massor med pengar som man sparar och kan göra roliga saker för istället.

Leave a Reply

