Strandmat

Dagen bjöd på sol så den spenderades på stranden. Gjorde i ordning en äggwrap igår kväll att ta med som matsäck. “Är det allt?” frågade vännen när jag räckte över folierullen som skulle ner i hennes kylväska. Däri fanns mackor, frukt, drickyoghurt, jordgubbar och kakor. Äggwrap och en flaska vatten räckte som matsäck åt mig och det var inte bara löjligt gott utan mättade perfekt utan att göra mig övermätt och uppsvälld (aldrig kul på stranden), och sugen på de där kakorna var jag verkligen inte.

Jag gjorde min äggwrap efter Moniques recept (kan rekommendera att ha cayennepeppar i äggsmeten enligt receptet, det blev jättegott!) I min wrap hade jag favoritkombon kallrökt lax och majonnäs.

4 thoughts on “Strandmat

  1. Wrap är en sådan bra picknick-mat!🙂 Jag brukar alltid numera ha de med olika fyllningar till våra picknickkorgar!🙂
    Kram kram
    //Lana

Leave a Reply

