Krämig kycklingsoppa

Innan jag åker till Öland tänkte jag bjuda på ett recept från Anna Halléns bok LCHF för kvinnor. En mycket god och lättlagad kycklingsoppa jag testade för någon vecka sen. Krämig och mild i smaken med mycket nyttigheter i.

Kycklingsoppa
4 portioner
2 vitlöksklyftor
1 msk färsk, riven ingefära
2 msk smör att steka i
5 dl extra krämig kokosmjölk
5 dl vispgrädde
2 msk kycklingfond
4 kycklingfiléer
saft från 1 lime

Finhacka vitlöken och fräs i smör tillsammans med den rivna ingefäran. Häll på kokosmjölk, grädde och fond. Låt koka upp. Skär kycklingen i bitar och lägg ner i soppan. Koka upp soppan och låt sjuda på svag värme i cirka 10 minuter. Smaka av med limesaft. Jag strimlade en liten chili och blandade ner i soppan.

10 thoughts on “Krämig kycklingsoppa

  1. Läser din blogg, kul, inspirerande och härlig. Välkommen till Öland! Här bor jag med min familj. Solen skiner, just nu i alla fall😉 Hälsningar Hanna

    • Roligt att läsa Hanna! Tack, jag älskar Öland. Ja, lite sol fick vi, men lite för regnigt för att tälta så blev tyvärr hemfärd tidigare än räknat🙂 Hoppas ni får finare väder nästa vecka, det såg så ut på väderprognosen!

Leave a Reply

