Frukost på jobbet

Klockan ringde 5 i morse och jag kände mig inte alls hungrig. Efter mitt sockeråterfall jobbar jag aktivt med att lyssna in kroppens signaler och göra mitt ätbeteende mer medvetet och kontrollerat istället för impulsstyrt och på autopilot.

Så jag bestämde mig för att lyssna på kroppen och skjuta upp frukosten. Gjorde i ordning omelettsmeten hemma och hällde i en flaska och tog med till jobbet. Fick en riktig toppenstart på dagen tack vare det. Drack kaffe i lugn och ro, kroppen var varken mätt eller hungrig, den bara var. Promenerade till jobbet på lätta ben. Efter en timme på jobbet kände jag hungern och tillagade omeletten. Klockan 5 i morse hade jag ätit den på autopilot, nu njöt jag av varje tugga.

Oftast är jag hungrig när jag går upp på morgonen, men är jag inte det så är det ju hur smidigt som helst att fixa frukost på jobbet.

2 thoughts on “Frukost på jobbet

Leave a Reply

