Flygande Jakob utan banan och jordnötter. Ja, vad blir det? Gott i alla fall!

Igår blev det Flygande Jakob till middag, utan banan och jordnötter. Det godaste tycker jag är fläsket och champinjonerna som suger åt sig gräddsåsen. Mums! Igår hade vi fläskfilé istället för kyckling, men jag föredrar kyckling. Jordnötterna och bananen är väl det som egentligen karaktäriserar den här rätten och hade jag inte varit så känslig hade jag åtminstone haft lite nötter i. Men nu är jag känslig så jag får njuta av det som njutas kan! Mätt och belåten blev jag i alla fall.

4 – 6 portioner 
1 fläskfilé
Champinjoner
Bacon
3 dl grädde
Salt, svartpeppar och vitlökspulver

Skär fläskfilén i bitar. Bryn i smör, krydda och lägg över i en form. Bryn bacon och champinjoner och lägg i formen. Häll över grädden och låt stå i ugnen på 225 grader i 20 minuter.

Leave a Reply

