Pusslar fram min optimala kost igen

Det är som att jag lägger ett pussel. Jag vet hur det ser ut när det är färdigt, när alla bitar är på rätt plats. Jag vet hur det känns och hur jag mår i kropp och själ när min kost är optimal. Jag tappade pusslet och det gick i bitar. Jag har alla bitarna, och jag har den färdiga bilden av hur min kost såg ut när den var som bäst, men att få dit bitarna krävs lite mer än jag trodde.

Men det är det värt! Varje dag faller en ny bit på plats. Jag lär mig så mycket av det här. Hela tiden får jag insikter och kunskap om min kropp och hur jag fungerar – mycket är sådant jag tidigare lärt mig men glömt eller tagit förgivet. Tåls att påminna sig själv. För varje påminnelse sätter sig vetskapen om hur just jag fungerar djupare, pusselbitarna etsar sig fast hårdare och kanske håller de bättre under framtida stormar.

3 thoughts on “Pusslar fram min optimala kost igen

  1. Pingback: Själen då? | Johannas LCHF

Leave a Reply

