Lika gott varje gång

Idag hade jag allt hemma för att svänga ihop en storfavorit som följt med från start. Kan ha varit den första LCHF-middagen jag lagade. Det är lika gott varje gång – har ni testat så vet ni vad jag menar! Baconlindad kyckling fylld med färskost. Broccolimos är gott till det, men eftersom jag ätit rätt mycket grönsaksmos på sistone fick det bli spenat.

Stek kycklingen länge på låg värme i mycket smör. Krydda med svartpeppar och lite salt. När den är så gott som klar, skär en ficka och fyll med färskost (jag använder ICA’s färskost – godast och har bäst innehåll). Linda bacon runt och lägg tillbaka i stekpannan. Fräs samtidigt schalottenlök i mycket smör i en annan stekpanna och ha i spenat. När baconet fått fin färg är det bara att servera och njuta!

Leave a Reply

