Mozzarellagratinerad baconfylld kyckling

Fylld kyckling tycker jag är så gott. Det gör verkligen kycklingen mycket roligare! Baconlindad, ostfylld kyckling är ju en favorit hos mig men i helgen testade jag en ny variant på den underbara kombinationen ost, bacon och kyckling. WOW säger jag bara.

Mozzarellagratinerad baconfylld kyckling 
1 portion
1 kycklingfilé
1 paket bacon
1 mozzarellaost
gröna bönor
salt och peppar

Gör ett djupt snitt i kycklingfilén. Salta och peppra ordentligt. Förstek så att den får fin färg. Hyvla smör och täck botten av en ugnsform. Lägg i gröna bönor. Placera kycklingen ovanpå. Klipp baconet i bitar och stek det. Fyll filén med baconbitarna. Det som inte får plats strör du över formen. Skär mozzarellan i bitar och fördela på kycklingfilén. Grädda i 200 grader i cirka 15 minuter. Ta gärna lite av stekfettet med en sked och droppa över bönorna vid servering.

Grundreceptet hittade jag på den här inspirerande matbloggen som tyvärr inte verkar vara aktiv längre. Men det finns ett långt receptregister och jag planerar att testa många fler!

Leave a Reply

