Paj utan pajskal?

I veckan gjorde jag en paj utan pajskal. Jag har gjort det någon enstaka gång förut men tyckte inte det var något vidare. En paj är ingen paj utan det hårda skalet som bryter av och ger lite tuggmotstånd. Utan det blir det mest gegga för min del.

Pajen jag gjorde i veckan var ett recept härifrån. Har ju tidigare nämnt att jag vill testa mig genom större delen av hennes receptregister. Så kan jag nu alltså bocka av Kyckling och kantarellpajen. Den var mycket god – men som sagt, för fett och geggigt. Utan något som bröt av blev det lite för mycket. Jag vet att det finns flera bra recept på LCHF pajskal men jag undviker att använda mandelmjöl och liknande i min matlagning eftersom min mage inte klarar av för mycket av det och dessutom triggar jag på allt som liknar bröd osv så det det är ytterst sällan jag spexar till min mat så det går åt det hållet. Nu lär det dröja länge innan jag ger mig på ett pajrecept igen. Det blir helt enkelt inte som paj och då kan det lika gärna vara.

Är du sugen på att testa pajen så har du receptet här. Om du vill göra den med pajskal finns recept på LCHF pajdeg här.

Leave a Reply

