Mättande snabbmat

Till middag idag gjorde jag salami och brieomelett, lika enkelt som gott – för att inte tala om mättande! Åt det strax innan fyra och har inte behövt något kvällsmål. Känner fortfarande en stabil mättnad och kan krypa till sängs utan att oroa mig att magen ska kurra – försöka somna hungrig är det värsta som finns! Förut behövde jag alltid äta kvällsmackor eller en skål (som ofta blev två skålar) vaniljyoghurt med müsli innan läggdags – middagen stod jag mig helt enkelt inte på. Det är så skönt att veta att det finns ett bättre sätt att slippa gå och lägga sig hungrig. Se till att äta sig mätt på måltiderna istället för att småäta var och varannan timme.

3 thoughts on “Mättande snabbmat

Leave a Reply

