Frukostmuffins

Idag lagade mamma en jättegod stek till middag så jag slapp tänka på matlagning vilket var skönt. Komma hem till ett dukat bord efter en lång dag var riktigt härligt. Såsen var underbar. Ska fråga henne om recept sedan.

Men hålla mig borta från köket kunde jag inte trots allt! Fick för mig att jag ville göra frukostmuffins till imorgon. Kan inte minnas senast jag inte lagade frukost på morgonen. Går upp 4.45 och ställer mig vid spisen och gör äggröra eller omelett. Men imorgon är det bara att brygga en kopp kaffe och ta fram ett par goda ägg och baconmuffins. Känns väldigt lyxigt faktiskt! Recept på dem hittar du här.

2 thoughts on “Frukostmuffins

Leave a Reply

