Tortilla Española med blomkål

I veckan hittade jag ett recept jag tyckte lät spännande. Har ätit mycket tapas ute på sistone och en klassiker är ju den spanska potatisomeletten Tortilla Española och det var en LCHF-variant på just denna rätt jag kom över.

I fredags grillade vi köttfärsbiffar här hemma. Jag passade på att testa receptet som tillbehör. Det var både enkelt och roligt, men föll mig dessvärre inte helt i smaken. Kanske var det all olivolja, jag har lite svårt för den smaken i mat. På sallad funkar men annars är det ingenting jag gillar sådär. Kanske hade tyckt rätten var godare om jag bara använt smör. Funderar på att ge det en chans till och prova utan olivolja. Man kan ju experimentera lite med krydda och smak för att få den som man tycker är godast! Här finns i alla fall grundreceptet.

8 thoughts on “Tortilla Española med blomkål

  1. Har du provat med en god kallpressad rapsolja istället?
    jag tycker personligen att det är mycket godare än olivolja, och för en del rätter är oljans egenskaper viktiga för att det ska bli bra:)

Leave a Reply

