Varm choklad (LCHF)

Nu till höst är det mys på hög nivå som gäller! Promenader, stickade tröjor, levande ljus (ja till och med lite julmusik har jag tjuvstartat med) och inte minst goda grytor, soppor, te och… varm choklad! Har en jättegod LCHF-variant som jag kan lyxa till det med när jag är förkyld eller nu till höst och vinter. När det kommer till dryck är jag inte lika känslig – jag triggar inte på det som jag gör på ätbart som är minsta lilla sött (jag har alltid varit en överätare). Med dryck nöjer jag mig med “ett glas” – det är däremot omöjligt för mig att nöja mig med “en ruta mörk choklad”.

Varm choklad 
1 dl grädde
1 dl vatten
1,5-2 tsk kakao

Receptet kommer från Marianns (LCHF) mat och bak-blogg.

10 thoughts on “Varm choklad (LCHF)

  1. Vad mysigt och vad gott och värmande med varm choklad! Min dotter brukar göra nästan liknande variant men hon sötar också den med honung…
    Jag vågar inte smaka…😉
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    • Skulle inte jag heller gjort😉 Jag behöver verkligen inte söta! Eftersom jag vant mig av med den söta smaken tycker jag minsta lilla är jättesött! Det är lite kul när andra smakar sådant jag gjort på LCHF-vis utan att söta, och de tycker det är näst intill smaklöst medan jag tycker det är hur gott som helst🙂 Tack detsamma vännen! Kram!

  2. Du har så rätt i att det är svårare att överäta dryck. Jag åt en ganska tidig middag, men kände mig inte så hungrig nu att jag behövde kvällsmat, men något saknades. Gjorde en kopp enligt din beskrivning och nu känner jag mig mätt och belåten för kvällen.

Leave a Reply

