Gå efter din egen karta

När jag började äta LCHF blev jag mycket mer medveten om kostens betydelse för välmåendet och livskvaliteten. Jag insåg också att det kosten gör för någon annan kanske den inte gör för mig. Jag har lärt mig att lyssna på min kropp och stå upp för vad den mår bäst av.

Man hör alltid att det är viktigt att skapa sig “sunda vanor”, men vad som är sunda vanor för just MIG kan ingen reklam för fullkornsflingor tala om för mig utan det måste jag upptäcka själv. Istället för att jaga vad alla andra påstod var bra för hälsan började jag använda min kropp som karta för hur jag skulle nå hälsa i min kropp.

Det har alltid varit självklart för mig att lita på vad jag mår bäst av själsligt – där har jag alltid gått min egen väg. Men när det gällde kosten lyssnade jag istället på allt och alla trots att ingenting av det funkade för mig. När jag la om min kost upptäckte jag snabbt att varje kropp liksom själ – liksom det beteende man utvecklat kring mat och ätande – är unikt vilket gör det ännu viktigare att utgå ifrån sig själv.

One thought on “Gå efter din egen karta

  1. Pingback: Tar med mina principer dit jag åker | Johannas LCHF

Leave a Reply

