Favoritkaffet och pepparkaksdeg-te

Jag har aldrig varit en läsk eller saftdrickare men däremot juice. Det var i stort sätt det enda jag drack innan. Sällan vatten, någon klunk om dagen bara för att. Nu när juice inte längre är ett alternativ och ingen annan kall dryck än vatten är OK enligt mina ramar så dricker jag idag betydligt mer vatten. Får sällan huvudvärk som jag fick mycket förut och “småkissar” inte heller vilket jag också gjorde tidigare när jag drack dåligt. Nu känner jag törst istället för sug och släcker då törsten med vatten, helt enkelt.

Det jag dricker för att det är gott är kaffe och te (ja, och vin vid speciella tillfällen). Gör det med mer njutning nu än någonsin eftersom det är det jag tar till när jag ska “gotta mig” istället för efterrätt eller snacks. Har blivit en hel del olika kaffesorter varav två har blivit återkommande favoriter: Hasselnötskaffe och Irish cream-kaffe från Bönor och Blad. Nu i helgen fick jag smaka “pepparkaksdeg”-teet (Friggs Green Chai) som Madeleine pratat om. Det doftade och smakade verkligen som pepparkaksdeg! Ljuvligt gott! Det är mitt nya favoritte, kunde inte passa bättre nu när vi går mot jultider…

4 thoughts on “Favoritkaffet och pepparkaksdeg-te

Leave a Reply

